Warsztaty – szkoła podstawowa, klasy 2-6

Dlaczego nartnik pływa? – czyli sekrety napięcia powierzchniowego

To warsztaty poświęcone zjawisku napięcia powierzchniowego, które towarzyszy nam na co dzień – i które zachodzi także w naszym ciele. Podczas zajęć wyjaśnimy uczniom, dlaczego bez napięcia powierzchniowego nie byłoby życia na Ziemi i jak ważne jest ono dla naszego

0 komentarzy

Jak oszukać oko? – złudzenia optyczne, czyli tajemnice widzenia

To warsztaty poświęcone zmysłowi widzenia oraz złudzeniom optycznym, którym ulegamy na co dzień – często nieświadomie. Podczas zajęć pokazujemy, jak „oszukuje” nas nasz własny mózg. Zajęcia trwają około 1,5 – 2 godziny (w zależności od liczby i tempa pracy uczniów).

0 komentarzy

Brud i czystość w równowadze

Mikrobiologia dla najmłodszych We współczesnym życiu, zwłaszcza miejskim, nasz kontakt z przyrodą i ziemią jest bardzo ograniczony. Nie pamiętamy już, co to znaczy „brudne dzieci, to szczęśliwe dzieci”, gdyż lansowana w reklamach obsesja czystości każe nam trzymać je jak najdalej

0 komentarzy

Zobacz DNA

Czy DNA można zobaczyć gołym okiem? Jak zbudowana jest słynna podwójna helisa? Co jest zapisane w genach? I jak biotechnologia służy człowiekowi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników

0 komentarzy

Ile cukru jest w roślinach?

Dlaczego rośliny są zielone? Czy możemy je nazwać fabrykami słodyczy? Które produkty zawierają najwięcej skrobi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to koszt zajęć

0 komentarzy

Świat kolorów – czyli jak widzimy świat

Co to jest światło białe i jak powstaje tęcza? Co to jest narząd zmysłu? Gdzie w naszym ciele tak naprawdę powstają obrazy otaczającego świata? warsztaty dla szkół podstawowych klas 2-3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba

0 komentarzy

Świat substancji – czyli jak zbudowany jest świat

Co to jest substancja oraz jaka jest różnica między gazowym, ciekłym i stałym stanem skupienia? Co to jest gęstość, lepkość, ciężar i napięcie powierzchniowe? warsztaty dla szkół podstawowych klas 2-3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli

0 komentarzy

Tajemnice fluorescencji

Co to jest fluorescencja? Czy skorupki jajek mogą świecić? Czy w naszym otoczeniu są substancje wykazujące zdolność do fluorescencji? warsztaty dla szkół podstawowych klas 3 – 5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Jak powstaje kolor? – czyli co kryje w sobie światło

Co to jest światło białe i jak powstaje tęcza? Co jest nam potrzebne, aby widzieć? Jak działa ludzkie oko? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24,

0 komentarzy

Co się lepi, a co pływa? – czyli niezwykłe właściwości substancji

Co to jest płyn nienewtonowski? Co to jest gęstość, lepkość, ciężar i napięcie powierzchniowe? Co to jest atom i pierwiastek chemiczny? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Zielone fabryki słodyczy

Dlaczego rośliny są zielone? Czy możemy je nazwać fabrykami słodyczy? Które produkty zawierają najwięcej skrobi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4 – 6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to

0 komentarzy

Kwaśne – niekwaśne

Co to jest odczyn roztworu? Jakie pH mają substancje z życia codziennego? Jak się robi mydło? warsztaty dla szkół podstawowych: klasa 5 i 6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24,

0 komentarzy

Tajemnice jedzenia

Jak czujemy smaki? Czy smak to tylko smak? Co to są witaminy? Gdzie jest najwięcej witaminy C? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to

0 komentarzy