Wszystkie warsztaty

Dlaczego nartnik pływa? – czyli sekrety napięcia powierzchniowego

To warsztaty poświęcone zjawisku napięcia powierzchniowego, które towarzyszy nam na co dzień – i które zachodzi także w naszym ciele. Podczas zajęć wyjaśnimy uczniom, dlaczego bez napięcia powierzchniowego nie byłoby życia na Ziemi i jak ważne jest ono dla naszego

0 komentarzy

Jak oszukać oko? – czyli złudzenia optyczne

To warsztaty poświęcone zmysłowi widzenia oraz złudzeniom optycznym, którym ulegamy na co dzień – często nieświadomie. Podczas zajęć pokazujemy, jak „oszukuje” nas nasz własny mózg. Zajęcia trwają około 1,5 – 2 godziny (w zależności od liczby i tempa pracy uczniów).

0 komentarzy

Brud i czystość w równowadze

Mikrobiologia dla najmłodszych We współczesnym życiu, zwłaszcza miejskim, nasz kontakt z przyrodą i ziemią jest bardzo ograniczony. Nie pamiętamy już, co to znaczy „brudne dzieci, to szczęśliwe dzieci”, gdyż lansowana w reklamach obsesja czystości każe nam trzymać je jak najdalej

0 komentarzy

Zobacz DNA

Czy DNA można zobaczyć gołym okiem? Jak zbudowana jest słynna podwójna helisa? Co jest zapisane w genach? I jak biotechnologia służy człowiekowi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników

0 komentarzy

Ile cukru jest w roślinach?

Dlaczego rośliny są zielone? Czy możemy je nazwać fabrykami słodyczy? Które produkty zawierają najwięcej skrobi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to koszt zajęć

0 komentarzy

Świat kolorów, czyli jak widzimy świat

Co to jest światło białe i jak powstaje tęcza? Co to jest narząd zmysłu? Gdzie w naszym ciele tak naprawdę powstają obrazy otaczającego świata? warsztaty dla szkół podstawowych klas 2-3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba

0 komentarzy

Świat substancji, czyli jak zbudowany jest świat

Co to jest substancja oraz jaka jest różnica między gazowym, ciekłym i stałym stanem skupienia? Co to jest gęstość, lepkość, ciężar i napięcie powierzchniowe? warsztaty dla szkół podstawowych klas 2-3 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli

0 komentarzy

Tajemnice fluorescencji

Co to jest fluorescencja? Czy skorupki jajek mogą świecić? Czy w naszym otoczeniu są substancje wykazujące zdolność do fluorescencji? warsztaty dla szkół podstawowych klas 3 – 5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Jak powstaje kolor? – czyli co kryje w sobie światło

Co to jest światło białe i jak powstaje tęcza? Co jest nam potrzebne, aby widzieć? Jak działa ludzkie oko? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24,

0 komentarzy

Co się lepi, a co pływa? – czyli niezwykłe właściwości substancji

Co to jest płyn nienewtonowski? Co to jest gęstość, lepkość, ciężar i napięcie powierzchniowe? Co to jest atom i pierwiastek chemiczny? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-5 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Zielone fabryki słodyczy

Dlaczego rośliny są zielone? Czy możemy je nazwać fabrykami słodyczy? Które produkty zawierają najwięcej skrobi? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4 – 6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to

0 komentarzy

Kwaśne – niekwaśne

Co to jest odczyn roztworu? Jakie pH mają substancje z życia codziennego? Jak się robi mydło? warsztaty dla szkół podstawowych: klasa 5 i 6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24,

0 komentarzy

Tajemnice jedzenia

Jak czujemy smaki? Czy smak to tylko smak? Co to są witaminy? Gdzie jest najwięcej witaminy C? warsztaty dla szkół podstawowych klas 4-6 liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to

0 komentarzy

Czy wiesz co jesz?

Przeprowadzając eksperymenty i degustacje dowiesz się jak działa zmysł smaku. warsztaty dla gimnazjalistów oraz uczniów szkoły podstawowej (klasy 7-8) liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to koszt zajęć pozostaje na

0 komentarzy

Drożdże – żywe mikrofabryki

Pokażemy do czego można wykorzystywać drożdże – w kuchni, w przemyśle, w laboratorium, a nawet przy wytwarzaniu prądu. warsztaty dla gimnazjalistów oraz uczniów szkoły podstawowej (klasy 7-8) liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Świat enzymów

Na zajęciach odpowiemy na pytania co to są enzymy, jak działają i jakie przeprowadzają reakcje? Jaka jest ich rola w naszym organizmie? warsztaty dla gimnazjalistów, 2-3 klasa liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest

0 komentarzy

Na tropach DNA

Czy DNA można zobaczyć gołym okiem? Jak zbudowana jest słynna podwójna helisa? Co to jest elektroforeza DNA i jaki ma związek z kryminalistyką? Co jest zapisane w genach? I jak biotechnologia służy człowiekowi? warsztaty dla gimnazjalistów, 2-3 klasa liczba uczestników

0 komentarzy

Histologia zwierząt, embriologia i komórki macierzyste

To nowatorskie warsztaty laboratoryjne dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, których motywem przewodnim będą najnowsze trendy medycyny oraz ostatnie dokonania szeroko pojętych nauk biomedycznych.Samodzielna praca laboratoryjna będzie szczególnie ważnym komponentem zajęć, a uzyskana w ten sposób wiedza z dziedziny histologii, medycyny regeneracyjnej

0 komentarzy

Superstruktury komórkowe

Superstruktury to warsztaty laboratoryjne dla uczniów poziomu ponadgimnazjalnego, w czasie których w sposób praktyczny i w oparciu o metodę naukową młodzież będzie odkrywać pozornie nieoczywiste związki pomiędzy biologią komórki, biomechaniką i termodynamiką. Od strony praktycznej zajęcia będą oparte o ciąg

0 komentarzy

Synergia – wewnętrzne życie komórek

Niepowtarzalna okazja poznania tajemnic komórki! Warsztaty dla licealistów, rekomendowane dla uczniów klas II i III szczególnie po kursie fizjologii komórki Liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób. Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to koszt zajęć pozostaje

0 komentarzy

Biotechnologia przeciwciał

Na czym polega diagnostyka zakażeń bakteryjnych i infekcji wirusowych za pomocą przeciwciał? Co to są choroby alergiczne? Dowiesz się i własnoręcznie przeprowadzisz proste testy immunologiczne. Warsztaty powstały w ramach projektu „Biotechnologia przeciwciał w klinice II – nowe zastosowania immunologii w

0 komentarzy

Na tropach białek

Tu dowiesz się: Jak pracuje się z białkami? Czym zajmuje się proteomika? Jak wykorzystuje się wiedzę o białkach w biotechnologii? warsztaty dla licealistów liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to

0 komentarzy

Zbadaj swój DNA

Niepowtarzalna okazja zobaczenia i zbadania własnego DNA oraz poznania jego tajemnic. warsztaty dla licealistów, szczególnie dla klas po kursie genetyki liczba uczestników w grupie: minimum 24 osoby, maksymalnie 30 osób Jeśli liczba uczestników jest mniejsza niż 24, to koszt zajęć pozostaje

0 komentarzy

Tajniki fotosyntezy – JUŻ WKRÓTCE!

Warsztat “Tajniki fotosyntezy” będzie dla uczniów okazją do samodzielnego zgłębienia poszczególnych fizycznych, biochemicznych i fizjologicznych aspektów fotosyntezy. Uczestnicy zajęć zdobędą wiedzę o przebiegu tego procesu, niezbędnych substratach i powstających produktach, a także o koniecznych warunkach i przystosowaniach anatomicznych organizmów samożywnych do jej

0 komentarzy