Zestaw powiększony! Umożliwia przeprowadzenie eksperymentu z 3-razy większą liczbą uczniów!
Celem doświadczenia jest izolacja, rozdział za pomocą chromatografii cienkowarstwowej oraz identyfikacja barwników fotosyntetycznych roślin. Prosta metoda pozwala na ilustrację podstaw fotosyntezy i poznanie metod badawczych stosowanych w biologii oraz chemii.
Dołączamy wzorcowy roztwór barwników fotosyntetycznych oraz protokół doświadczenia wykrywania skrobi w tkankach roślinnych.
Zestaw dostępny w naszym Sklepie Internetowym
DLA ILU UCZNIÓW PRZEZNACZONY JEST ZESTAW? Doświadczenie może przeprowadzić 3x pięć zespołów uczniów.
Sugerowana liczba uczniów w jednym zespole to 4-6 osób. CO ZAWIERA?
|
CO NALEŻY DODATKOWO PRZYGOTOWAĆ?
- kilka zielonych liści (np. bazylii lyb fasoli)
- 60 ml benzyny ekstrakcyjnej
UWAGA: Wzorzec barwników fotosyntetycznych można przechowywać do 2 miesięcy w temp. +4oC.
KTÓRE WYMAGANIA NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ POMAGA ZREALIZOWAĆ?
- Znajomość metodyki badań biologicznych
- Związki chemiczne budujące organizmy oraz pozyskiwanie i wykorzystanie energii. Uczeń: wyróżnia podstawowe grupy związków chemicznych występujących w żywych organizmach; przedstawia fotosyntezę jako proces dostarczający energii; wymienia substraty i produkty oraz określa warunki jej przebiegu;
- Fotosynteza. Uczeń: przedstawia proces fotosyntezy i jego znaczenie na Ziemi; określa rolę najważniejszych barwników biorących udział w fotosyntezie;
Powyższe ateriały podlegają licencji Creative Commons:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 2.5 Polska.