Zestaw umożliwia przeprowadzenie bezbolesnej procedury izolacji DNA z ludzkich komórek nabłonkowych pobranych z wymazu z policzka. Wytrącony DNA można umieścić w wisiorku i nosić zawieszone na szyi. Prosty, szybki i widowiskowy eksperyment, pozwalający zobaczyć DNA „gołym” okiem.
Zestaw dostępny w naszym Sklepie Internetowym
DLA ILU UCZNIÓW PRZEZNACZONY JEST ZESTAW?
Zestaw zawiera komplet materiałów i odczynników do wykonania 2 naszyjników.
CO ZAWIERA?
- 5 ml buforu do izolacji
- 5 ml denaturatu
- 2 wymazówki
- 2 przezroczyste, stojące probówki
- 2 szklane fiolki
- 2 metalowe kapturki
- 2 pipety pasterowskie
- silikonowa zatyczka
- sznurek
CO NALEŻY DODATKOWO PRZYGOTOWAĆ?
- szybkoschnący klej, np. Kropelka
KTÓRE WYMAGANIA NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ POMAGA ZREALIZOWAĆ?
Treści kształcenia, III etap edukacyjny.
- I. Związki chemiczne budujące organizmy oraz pozyskiwanie i wykorzystanie energii. Uczeń3) wyróżnia podstawowe grupy związków chemicznych występujących w żywych organizmach (… kwasy nukleinowe) oraz przedstawia ich funkcje;
- VIII. Genetyka. Uczeń:2) przedstawia strukturę podwójnej helisy DNA i wykazuje jej rolę w przechowy waniu informacji g
- enetycznej i powielaniu (replikacji) DNA;
Treści kształcenia, IV etap edukacyjny.
- VI. Genetyka i biotechnologia. 1. Kwasy nukleinowe. Uczeń:
2) przedstawia strukturę podwójnej helisy i określa rolę wiązań wodorowych w jej utrzy maniu;
4) opisuje i porównuje strukturę i funkcję cząsteczek DNA i RNA;
Niniejsze materiały podlegają licencji Creative Commons:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 2.5 Polska.
Wolno kopiować i rozpowszechniać wyłącznie niekomercyjnie w celach edukacyjnych, pod warunkiem umieszczenia na kopiach logo Funacji BioEdukacji i BioCentrum Edukacji Naukowej oraz informacji o autorach. Nie zezwala się na zmiany ani przekształcenia niniejszych materiałów. W przypadku innych zastosowań lub zmian materiałów niezbędna jest zgoda Fundacji BioEdukacji (www.bioedukacja.org.pl).